1.GÜN
Modül 1- NASIL ÖĞRENİYORUZ?
09.00-09.30 Açılış konuşmaları
09.30-10.30 Tanışma Beklentilerin Alınması Ve Gereksinimlerin Saptanması
10.30-11.10 Başlıca öğrenme Modeli
11.10-11.30 Ara
11.30-12.10 Bilgiyi İşleme Modeli
12.10-12.50 Öğretim İlkeleri
12.50-13.30 Öğle Arası
13.30-14.10 Üst Düzey Öğrenmeler
14.10-14.50 Öğrenme Hedefleri
14.50-15.30 Ara
15.30-17.30 Grup Çalışması – Uygulama
2.GÜN
Modül 2- YETİŞKİN EĞİTİMİNİN ÖZELLİKLERİ
09.00-09.40 Androgoji
09.40-10.30 Öğretimde Bireysel Farklılıklar - Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler
10.30-11.10 Yetişkin Eğitiminde Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Öğrenme Stilleri
11.10-11.30 Ara
11.30-12.10 Öğretme Stratejileri - Öğrenme Düzeyleri
12.10-12.50 Öğrenme Yolları
12.50-13.30 Öğle Arası
13.30-14.10 Bilgiyi İşleme Süreci
14.10-14.50 Anlamsal Şifreleme - Aktif ya da Uzun Süreli Depolama
14.50-15.30 Ara
15.30-17.30 Grup Çalışması – Uygulama 2
3.GÜN
Modül 3- EĞİTİM PROGRAMI TASARLAMA
09.00-09.40 Eğitim İhtiyaç Analizi
09.40-10.30 Program ve Tasarım - İçerik Seçimi - Sürecin Katılımcılara Göre Planlanması
10.30-11.10 Eğitim Ortamı Eğitim Yöntemine Göre Oturma Düzeni
11.10-11.30 Ara
11.30-12.10 Oluşturma Bir Eğitim Ünitesinin Planlanması - Eğitim İçin Gerekli Ekipmanların Hazırlanması
12.10-12.50 Eğitim Notlarının Hazırlanması
12.50-13.30 Öğle Arası
13.30-14.10 Uygulama Zamanlarının Seçilmesi
14.10-14.50 Eğitimde Yeni Yaklaşımlar
14.50-15.30 Ara
15.30-17.30 Grup Çalışması – Uygulama 3
4.GÜN
Modül 4- ETKİLİ SUNUM HAZIRLAMA I
09.00-09.40 Etkili Sunumun Amacı ve Önemi
09.40-10.30 Eğitimcinin Rolü
10.30-11.10 Katılımcı Psikolojisi ve Önemi - Katılımcılarla Sözlü ve Sözsüz İletişim
11.10-11.30 Ara
11.30-12.10 Topluluk Önünde Konuşma
12.10-12.50 Katılımı Sağlayan ve İlgiyi Artıran Yöntemler - Eğitimde İlgi Yaratma-Buz kırıcılar
12.50-13.30 Öğle Arası
13.30-14.10 Yeni Eğitim Anlayışı: Eğlenerek Öğrenmek
14.10-14.50 Eğitimde Oyunların Öğrenmeye Etkisi
14.50-15.30 Ara
15.30-17.00 Grup Çalışması – Uygulama 4
5.GÜN
Modül 5- ETKİLİ SUNUM HAZIRLAMA II
09.00-09.40 Etkili Sunum Aşamaları
09.40-10.30 Sunum Öncesi Yapılması Gerekenler
10.30-11.10 Sunum Kaygısını Giderme Yöntemleri
11.10-11.30 Ara
11.30-12.10 Sunum Akışının Planlanması
12.10-12.50 Katılımcı Tepkilerini İzleme
12.50-13.30 Öğle Arası
13.30-14.10 Sunum Sırasında Yapılması Gerekenler
14.10-14.50 Sunum Sonrasında Yapılması Gerekenler
14.50-15.30 Ara
15.30-17.30 Grup Çalışması – Uygulama 5
6.GÜN
Modül 6- ETKİLİ SUNUM HAZIRLAMA II
09.00-09.40 Sunumlarda Yapılması/Yapılmaması Gerekenler
09.40-10.30 Sunum Konusu ve Ana Başlıkların Görsel-İşitsel Araçlar/Teknoloji ile Desteklenmesi (Power Point)
10.30-11.10 Power Point Slaytların Amaç ve İçerik Doğrultusunda Düzenlenmesi
11.10-11.30 Ara
11.30-12.10 Slaytların Yazılımı
12.10-12.50 Slaytlarda Renk Seçimi ve Hareket Olanakları
12.50-13.30 Öğle Arası
13.30-14.10 Ses ya da Müziğin Seçimi
14.10-14.50 Beyin Fırtınası – Soru Cevap - Konuların Analizi
14.50-15.30 Ara
15.30-16.45 Grup Çalışması – Uygulama 6
7.GÜN
Modül 7- GERİ BİLDİRİM
09.00-09.40 Eğitimde Geri Bildirimin Önemi
09.40-10.30 Soru Sorma Nedenleri
10.30-11.10 Soru Sorma Teknikleri
11.10-11.30 Ara
11.30-12.10 Soruların Yazımında Dikkat Edilecek Hususlar
12.10-12.50 Soru Düzeyleri
12.50-13.30 Öğle Arası
13.30-14.10 İyiye ve Kötüye Örnek Soru Örnekleri
14.10-14.50 Yanıtların Alınması - Katılımcıların Soruları
14.50-15.30 Ara
15.30-17.30 Grup Çalışması – Uygulama 7
8.GÜN
Modül 8- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
09.00-09.40 Ölçme ve Değerlendirme İle İlgili Temel Kavramlar
09.40-10.30 Değerlendirme
10.30-11.10 Eğitim-Öğretimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri
11.10-11.30 Ara
11.30-12.10 İyi Bir Ölçme Aracının Sahip Olması Gereken Nitelikler
12.10-12.50 Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları
12.50-13.30 Öğle Arası
13.30-14.10 Değerlendirme ve Not Verme
14.10-14.50 Değerlendirme ve Not Verme Sürecinde Kullanılan Temel İstatistikler
14.50-15.30 Ara
15.30-17.30 Grup Çalışması – Uygulama 8
9.GÜN
Modül 9- SUNUM UYGULAMALARI
09.00-14.50 Sunum Uygulamaları
16.45-17.00 Kursun Değerlendirilmesi, Geri Bildirimler